UrbanRebel

DarkRebel

26.10.2021

Ось як водії-гонщики сприяли вдосконаленню CUPRA Born

Водії-гонщики Хорді Жене (Jordi Gene) та Матіас Екстрьом (Mattias Ekström) брали участь у створенні CUPRA Born, щоб надати йому духу гоночного авто

>    Як полігон для поліпшення динамічних характеристик першого на 100 % електричного автомобіля бренду використовували замерзле озеро в Лапландії та одні з найскладніших перегінних трас

>    Водії-гонщики зробили внесок у поліпшення керованості, роботи гальм і потужності CUPRA

Марторель, 26 жовтня 2021 р. - Двоє професійних водіїв, понад 3000 км випробувань і спільна мета: забезпечити відчуття справжнього захвату від водіння CUPRA Born. «Гоночні автомобілі слугують джерелом натхнення для всіх моделей CUPRA, і найкраще водять їх саме водії-гонщики», - говорить Марта Алмуні (Marta Almuni), керівниця відділу технічних розробок CUPRA Born. Ось як водії CUPRA Racing Хорді Жене та Матіас Екстрьом долучилися до розробки першого на 100 % електричного автомобіля бренду.

Запустити відео

- Взірцева керованість.

«Ми хочемо, щоб автомобілі CUPRA були точними, динамічними й оптимально передавали відчуття дороги», - пояснює Алмуні. Вона додає: «Це дуже добре вміють визначати ці професійні водії, тому ми скористалися їхнім досвідом і вказівками щодо пунктів, над якими слід попрацювати, щоб забезпечити це відчуття». Цей досвід вже почали використовувати в процесі розробки CUPRA Formentor, і бренд вирішив знову скористатися такою можливістю, щоб поліпшити динамічні характеристики свого першого повністю електричного автомобіля. За словами Екстрьома, його роль у цьому процесі полягала в тому, щоб «...водити автомобіль на межі його можливостей, щоб подивитися, як він реагує, перевірити, як він відчувається, і передати докладну інформацію про це інженерам». Саме таку командну роботу найбільше цінує Жене: «Ми, водії, прийшли зі світу, де немає нічого неможливого, - говорить він, - тому ми можемо принести іншу ментальність та визначити відчуття, які зроблять автомобіль цікавішим і забезпечать кращі враження нашим клієнтам».

- З криги озера на гоночну трасу. На початкових етапах розробки водії випробовували автомобіль на найскладніших видах поверхонь. «Сухий, мокрий і вкритий льодом асфальт, гравій, сніг, ґрунтова дорога та слизькі поверхні... ми переконалися, що автомобіль справляється скрізь», - пояснює Екстрьом.  Ось чому ми їздили в Лапландію, щоб провести деякі випробування на трасах на замерзлому озері. Потрібно було зробити так, щоб автомобіль передавав усі відчуття водієві. «CUPRA Born настільки різносторонній, що підійде кожному - від найобережнішого водія до людини, яка прагне отримати максимум задоволення від водіння», - зазначає Екстрьом. Це стало можливим завдяки системі динамічного керування підвіскою (DCC), яка дає змогу миттєво перемикатися між режимами Range, Comfort, Performance, Individual або CUPRA відповідно до потреб водія.

- Швидкість, потужність та емоції. Допомога водіїв у процесі розробки CUPRA Born дала змогу створити надзвичайно сміливий автомобіль. Наприклад, «...у безпечних умовах, як-от закрита траса, CUPRA Born дає змогу вимкнути систему ESC, щоб оцінити можливості водіння без обмежень для отримання додаткових емоцій», - пояснює Жене. Ще одним результатом співпраці став режим e-Boost, «...короткочасний імпульс потужності, доступний у режимі CUPRA», - говорить Алмуні. Ця опція дає змогу отримати додаткові 27 к. с. у потрібний момент на швидкості від 80 до 120 км/год і буде доступна у версії потужністю 204 к. с. 2022 року, завдяки чому пікова потужність сягатиме 231 к. с. (170 кВт). «Електричні автомобілі теж можуть дарувати чимало емоцій, і CUPRA Born підтверджує це», - зауважує водій.

- Точність понад усе. Ще одним напрямом роботи стала система рульового керування. «Born - перший автомобіль CUPRA із заднім приводом, тому забезпечення точності рульового керування стало ще одним викликом», - говорить Алмуні. «Коли я вперше взявся за кермо, доводилося робити багато обертів і проходити повороти було складно, але зараз, завдяки системі прогресивного рульового керування, ми змогли забезпечити враження від водіння, що на 100 % відповідають філософії CUPRA», - додає Жене. Окрім потужності й рульового керування, водії також ретельно оцінювали гальма. Результатом роботи водіїв стали збільшення розмірів педалі й поліпшене відчуття зворотного зв'язку, а також оптимізація розподілу гальмівного зусилля й навіть скорочення гальмівного шляху.