Заради економічності.

WLTP — новий стандарт.

Нова світова узгоджена процедура випробувань транспортних засобів малої вантажопідйомності (WLTP), призначена для вимірювання витрати пального та викидів CO2, краще відповідає умовам повсякденної експлуатації та з вересня 2017 року приходить на зміну чинному стандарту NEDC.

Абревіатура WLTP розшифровується як «Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure». У перекладі це означає "«світова узгоджена процедура випробувань транспортних засобів малої вантажопідйомності»". Ця процедура описує новий метод випробувань для визначення показників витрати автомобіля. На підставі зібраних в усьому світі даних про параметри руху в реальних умовах експлуатації у майбутньому допоможе моделювати наближені до реальності умови руху на автомобілі в лабораторних умовах. Зокрема, процедура WLTP враховує не лише різні ситуації та значення швидкості під час руху, але й різні варіанти оснащення та категорії автомобілів за вагою.

Передісторія

Правові підстави.

Наступний крок щодо затвердження стандарту WLTP у Європі полягає у впровадженні другої частини («WLTP 2nd Act»), яка передбачає внесення поправок до Директиви 2007/46/ЄС Європейського Парламенту та Регламенту Єврокомісії (ЄС) 2017/1151 Ради Європи.

Друга частина технічних правил щодо застосування стандарту WLTP («WLTP 2nd Act») набрала чинності 1 січня 2019 року щодо нових моделей автомобілів, а 1 вересня 2019 року - щодо всіх автомобілів. Друга частина включає вимоги до нових технічних розробок та оновлень методу випробувань, наприклад перевірку рівня викидів у реальних умовах руху (RDE, «Real Driving Emissions» - викиди в реальних умовах руху), випробувань на викиди в результаті випаровування (EVAP, «Evaporation Test» - тест на випаровування), перевірку відповідності стандартам у ході експлуатації автомобіля (ISC, «Service Conformity» - експлуатаційна відповідність), а також перевірку витрати пального (FCM, «Consumption Monitoring» - контроль витрати). Нижче наведено докладні роз'яснення щодо цих елементів та іншу важливу інформацію стосовно стандарту WLTP.

Ключові чинники випробувань

Детальна інформація щодо методу випробувань

Аеродинаміка

Що кращі аеродинамічні характеристики автомобіля, то меншим буде опір повітря та, відповідно, нижчою буде витрата пального. Зміни аеродинамічних характеристик автомобіля дають змогу покращити його економічність у довгостроковій перспективі.

Опір коченню, обумовлений шинами

Опір коченню призводить до зниження економічності внаслідок деформації шин. Тому важливе значення має якомога ефективніша конструкція шин.

Маса

Для переміщення важких предметів потрібно більше енергії. Тому легший автомобіль витрачає менше пального і вирізняється покращеними експлуатаційними характеристиками.

Вищий стандарт

Це варто знати.

Точність та достовірність мають першочергове значення. Однаковий тест використовується в ході різних процедур в усьому світі. У цьому випадку йдеться про одні з найбільших змін в історії автомобільної індустрії.

Часті запитання (FAQ) щодо нових значень витрати.

Що означають абревіатури NEDC, WLTP та RDE?

NEDC («New European Driving Cycle», новий європейський їздовий цикл) означає метод випробувань на тестовому стенді, що з 1992 року використовувався на території всієї Європи для визначення вмісту викидів у відпрацьованих газах та витрати пального легкових автомобілів і комерційних автомобілів малої вантажопідйомності.

На зміну NEDC прийшов світовий стандарт WLTP («Worldwide Harmonised Light-Duty Vehicles Test Procedure», світова узгоджена процедура випробувань транспортних засобів малої вантажопідйомності). Новий метод покликаний забезпечити вимірювання показників витрати автомобіля у більш реалістичних умовах, а в його основі лежить модифікований цикл тестування з більш жорсткими умовами.

На додачу до методу WLTP рівень викидів на території Європи необхідно вимірювати з використанням методу RDE («Real Driving Emissions», викиди в реальних умовах руху), який передбачає вимірювання в умовах реальної експлуатації на дорозі.

У чому різниця між WLTP та RDE?

Випробування за методом WLTP передбачають вимірювання протягом 30 хвилин на тестовому стенді за стандартизованих умов випробувань, тоді як тест RDE виконують під час руху дорогами загального користування. Вимірювання за методом RDE передбачають рух по різних ділянках доріг та випадкові прискорення й уповільнення. Тест триває від 90 до 120 хвилин.

Відколи діють стандарти WLTP чи RDE?

Поступовий перехід на стандарти WLTP та RDE почався у вересні 2017 року. З вересня випробування за методом WLTP та обмеження щодо вмісту дрібних часток (limitation of the particle number, PN) за стандартом RDE є обов'язковими для всіх автомобілів, що підлягають першій реєстрації. Крім того, з вересня 2019 року для всіх автомобілів, що підлягають першій реєстрації, починає діяти додаткове обмеження RDE щодо вмісту оксидів азоту (NOx).

Що означає стандарт WLTP для мене?

Передбачені методом випробувань WLTP параметри повинні забезпечувати загалом більш реалістичне відображення показників викидів СО2 та відпрацьованих газів. Це може означати, що для автомобілів з двигунами внутрішнього згорання вказуватимуться вищі значення викидів CO2 та витрати пального. Крім того, індивідуальний вибір типу привода та додаткового оснащення автомобіля також справлятиме безпосередній вплив на витрату пального і викиди CO2. Залежно від законодавства відповідної країни це також може призводити до застосування підвищених ставок оподаткування на підставі викидів CO2.

Як CUPRA впроваджує специфікації WLTP?

З вересня 2018 року всі моделі CUPRA успішно адаптовані до методу випробувань WLTP.

Показати більше